2016-05-04 13:23:38 Obilježili Dan škole Koncem još jedne školske godine proslavili smo Dan naše škole. U ovoj smo školskoj godini imali 317 učenika u 14 razrednih odjela, u programima gimnazije, strojarstva, ekonomije i trgovine, poljoprivrede i ugostiteljstva. U nastavi je radilo 45 nastavnika i stručna suradnika, od toga osam profesora mentora i jedna profesorica savjetnica, a imali smo i četiri pripravnika bez zasnivanja radnog odnosa. Kao škola s međunarodnim statusom eko-škole, nastavili smo s projektnim danima, a prezentacija projekata bila je prošli tjedan za Dan škole. Uz redovne odgojno – obrazovne zadaće, stručna i popularna predavanja, škola je bila stjecište brojnih kulturnih, zabavnih i športskih događanja. Predstavljanje projekta započelo je u četvrtak 21. travnja kada je u našoj školi održano ocjenjivanje vina koje je organizirao poljoprivredni aktiv na čelu s profesorima Danijelom Stojkovićem, Mirkom Kufnerom i Kristinom Horvat-Vargović i učenicima smjera voćar-vinogradar-vinar i cvjećar o čemu smo ranije već pisali. Tjedan dana kasnije, u četvrtak 28. travnja, učenici su nam predstavili projekt "Moj hobi". Predstavili su svoje fotografije, crteže, literarne radove, vježbeničku tvrtku i pokazali nam kako je zdrav fizički i psihički razvoj potreba svakog bića. Tako smo izbliza upoznali borilačku vještinu Kung fu. Na kraju su nam glazbenim brojevima učenici čestitali Dan škole. Voditelji ovog projekta bili su prof. Mira Križanović i Davor Jeger. Osim toga, u športskoj je dvorani održana završnica malonogometnog prvenstva u kojoj su igrali 4.a i 2.d razred. Pobjednici ovogodišnjeg turnira zasluženo su učenici 4.a razreda koji su u finalu pobijedili rezultatom 2:1. U finalu šahovskog turnira igrali su Kristijan Hornung i prof. Dragan Zubak, a pobjedu je odnio učenik 3.a razreda Kristijan Hornung. Voditelji ovih projekata bili su profesori tjelesne kulture Vesna i Goran Hribar. U petak, 29. travnja, predstavljanje projekata u društvenoj dvorani škole počelo je s temom "Genetske značajke naših učenika". Cilj projekta bio je objasniti pojam gena, nasljeđivanja, monogenska i poligenska svojstva. Nositelji projekta bili su učenici Stefani Bolić, Tomislava Jović, Mario Brbot, Melani Prša, Katarina Stojković, Vesna Sikora, Lana Biondić te profesorica Jožica Sukić. Nakon toga slijedio je projekt "Nasilje nije moć" koji su proveli učenici 4.b razreda s mentoricom Anom Matezić-Sudarić. Oni su proveli anketu među 150 učenika, a cilj je bio upoznati učenike s mišljenjem učenika o situaciji s nasiljem u našoj školi te osvijestiti negativne učinke bilo koje vrste nasilja. Učenici 2.d razreda Hrvoje Benić, Petar Batrac i Denis Meljančić, zajedno s profesoricom Mirjanom Boloban, pripremili su projekt "Upotreba medvjeđeg luka u kuharstvu". Oni su tom prigodom izradili prigodnu brošuru s receptima te napravili namaz i buhtle s medvjeđim lukom s kojima su počastili učenike i profesore. Priču o robotima ispričali su nam učenici 2. i 3. razreda komercijale i opće gimnazije. Snimili su kratki video uradak koji su prikazali svim zainteresiranim. Voditeljica projekta bila je profesorica Danijela Babić. I ove smo školske godine nastavili s projektom u kojem smo željeli što bolje upoznati sustav školstva, kulturu, običaje, jela, glazbu i legende nekih zemalja EU. Prije dvije smo godine upoznali Irsku, Španjolsku, Njemačku, Englesku i Finsku, a ove godine Češku, Nizozemsku, Italiju, Škotsku i Mađarsku. Učenici su nas putem prezentacije na zanimljiv način upoznali s geografskim karakteristikama zemalja, zaslužnim ljudima koji su proslavili svoju domovinu, narodnim običajima i legendama koje su vezane za zemlje, a poseban akcent stavljen je na sustav obrazovanja u tim zemljama, sličnosti i razlike s Hrvatskom. Za kraj su ostavili najslađi dio koji su sami pripremili – nacionalne slastice! Tako smo kušali Češki kolač, Nizozemske kekse, Pizzu, Škotski božićni kolač i Mađaricu. Voditeljica projekta bila je pedagoginja Snježana Konopek. Aktiv hrvatskoga jezika i učenici 2.a, 3.a i 4.b razreda glazbom, riječju i slikom predstavili su frazeme i njihovo podrijetlo te naglasili njihovu uključenost u našu svakodnevicu. Monologom Ispovijest gimnazijalke učenica Anamaria Hat iznijela je probleme s kojima se suočila pokušavajući napisati zadaću iz Hrvatskoga jezika. Voditeljice programa bile su učenice Mirta Peček i Katarina Stojković, a tijekom svojih izlaganja pojasnile su upotrebu i nastanak pojedinih frazema. Tina Bašić, Lana Biondić, Domagoj Steiner i Kristijan Hornung kratkim su scenskim nastupom prikazali upotrebu frazema kod različitih dobnih skupina te povezanost frazema u hrvatskom i stranim jezicima. A što znači dobiti korpu u ljubavnom žargonu svojom je izvedbom pojasnio Luka Radošević uz glazbenu pratnju Jakova-Stjepana Pavelića i Ivana Zubčića. Na samome kraju učenici su prikazali videozapis o borbi jezika te na zanimljiv način pokazali njihove posebnosti, ali i međusobnu povezanost. Voditelji ovog projekta bile su profesorice Ljubica Bešlić, Gorana Zorc, Ivana Maričić, Valerija Zubak i Marija Maričić. Projekt "Germanizmi u govorima Orahovice i okolice" predstavile su učenice 4.b razreda Melani Prša, Jelena Karakaš, Dora Kaltenbacher, Helena Halgaš, Tena Vukelić, Mateja Marčinković i Tea Čapo. One su istraživale koje su to riječi posuđene ili su porijeklom iz njemačkog jezika odnosno germanizmi u govorima Orahovice i okolice. Prezentirale su najzanimljivije i najčešće korištene riječi u svakodnevnom govoru. U samoj su prezentaciji uz germanizme prikazani i slikovni prikazi kao i izvornik u njemačkom jeziku. Voditelj projekta bio je prof. Pavo Leko. U sklopu projekta "Fizika i kemija kroz pokuse" učenici 3.a razreda Branimir Čičak, Filip Falat, Kristijan Hornung i Domagoj Steiner demonstrirali su dva pokusa iz fizike. Pokazali su što predstavlja matematičko njihalo, te da period titranja njihala ne ovisi o masi tijela na niti ni o otklonu iz ravnotežnog položaja, nego da ovisi o duljini niti na koju je obješena kuglica. Drugi pokus je bio Teslin transformator, kojim su učenici pokazali bežični prijenos energije (svjetiljka je gorjela bez direktnog uključivanja u strujni krug). Mentor učenika je prof. Mirjana Steiner. Projekti iz kemije zvali su se "Crna mamba", "Polarnost vode", Soda - pasta za zube", "Vulkan", "Titracija kiseline bazom" i "Bengalske vatre. U projektu su sudjelovali učenice 3.a razreda, a voditeljica je bila prof. Gordana Šumrada. Slatka jela naših susjeda iz Mađarske predstavil su nam učenici ugostiteljskog zanimanja i njihovi voditelji Danira Vinković i Ivan Jurišić, u dvorištu škole, pod vodstvom prof. Ivana Ciglera, održan je projekt "Dijagnostika vozila", a u učionici poljoprivrede "Oslikavanje boca". Voditeljica ovog projekta bila je prof. Kristina Horvat Vargović. U holu škole bile su postavljene tri izložbe i to "Solarni kolektori" (prof. Željka Ptiček i prof. Mirjana Steiner), "Otporne sorte grožđa" (prof. Kristina Horvat Vargović, prof. Danijel Stojković i prof. Mirko Kufner) i "Hrvatska iz zraka" (prof. Slobodan Ličinić). Nakon održanih projekata, ravnatelj škole Zorislav Milković, knjižničar Damir Najmenik, učenica Helena Švarc i gradonačelnik Josip Nemec podijelili su najuspješnijim učenicima i njihovim mentorima nagrade. Kako je to izgledalo za Dan škole, pogledajte u fotogaleriji. |
Srednja škola "Stjepan Ivšić" Orahovica |